Stwierdzenie „Prawo farmaceutyczne nie jest najprostsze” to eufemizm. Przepisy o reklamie produktu leczniczego są nie tylko zagmatwane, ale też coraz bardziej się starzeją. Kto może reklamować lek, a kto nie?...
Blog o marketingu medycznym
Co mówi teoria, a jak wygląda praktyka?
Blog o marketingu medycznym
Co mówi teoria, a jak wygląda praktyka?
To już 3 edycja programu stażowego WiseMed – weźmiesz udział?
Letnie miesiące to idealny czas na naukę czegoś nowego. Co powiesz na podstawy marketingu i komunikacji w branży medycznej? Dlaczego warto wziąć udział? Zgłaszając się do programu stażowego, dajesz sobie...
Agencja marketingu medycznego i farmaceutycznego – jakie szczegóły decydują?
Agencja marketingowa, z którą pracowałaś/eś ostatnio nad reklamą leku jest świetna. Podwykonawca zapewnił Ci wywiad środowiskowy wśród farmaceutów i dostarczył do Twojego działu medycznego ładny plik z treściami. W miarę...
Marketing medyczny Case Study #1 – wizualizacja reklamy leku na biegunkę
Kiedy brand manager bierze się do roboty nad nowym produktem, aż sypią się wióry. Pozostaje zadać pytanie, czy zostaną same wióry, czy z tego drewna wyjdzie ładnie wyglądający mebel. Dzisiaj...
Doskonałe szkolenie dla przedstawicieli farmaceutycznych
Odyseusz, Bilbo Baggins, Twój przedstawiciel farmaceutyczny – “homo viator” to nie tylko literaturowy motyw bohatera, ale brutalne starcie z rzeczywistością. Każdy z przedstawicieli opowie Ci bowiem przynajmniej jedną historię o...
Marketing 6.0 – czy jesteście gotowi na nową erę?
Nie jestem pewien, czy określenie “ojciec marketingu” będzie właściwe. Mający jeszcze przez trzy miesiące 92 lata Philip Kotler, razem z Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan w grudniu ubiegłego roku wydali...
Jak sensownie zebrać dane do analizy SWOT?
Jeśli na wstępie zastanawia Cię, czemu w tytule znajduje się “sensownie” to doskonale. Oznacza to bowiem, że nie przechodzisz obojętnie obok niektórych informacji i poświęcasz im więcej niż minimum ATP....
Dlaczego monitoring mediów to kluczowa część strategii marketingowej
Pracujesz z produktem lub opiekujesz się dobrym imieniem marki. Pewnego dnia ktoś z innego działu wysyła Ci screenshota z Twittera (tak tak, teraz to X), że owoc Twojej pracy został...
Jak dobrze wykorzystać SWOT w marketingu medycznym?
Analiza SWOT – zapychacz slajdów w prezentacji lub czasu w trakcie pracy grupowej. Jeżeli tak to u Ciebie wygląda, prawdopodobnie możesz dużo zyskać – na razie bowiem wyłącznie tracisz. Kiedy...